Új sorozat indul a blogon, amely olyan hibákat és problémákat jár körbe, amely egy kis odafigyeléssel sokkal jobban működhetne.
Az indító egy regisztrációs űrlap, amely egy sok-sok millióból készült brand és vállalkozás Magento alapú webáruházának a regisztrációs formja.
1. Ha regisztráció gombra kattintunk, akkor utána ne hívjuk az űrlapot Fiók létrehozásnak. Milyen fiók? Milyen létrehozás? Vagy hívjuk egyszerűen regisztrációnak vagy új vásárló létrehozása vagy akkor hosszabban magyarázzuk el mi is ez. (Persze mindenki tudja mi ez, de a szájbarágás még soha nem volt gond)
2. Bejelentkezés helyett bejelentkezési információk, de 1. vagy ne használjuk ezt a feliratot vagy akkor hívjuk annak ami: bejelentkezési adatok
3. Esztétika, ne össze-vissza dobáljuk csak a form elemeket, legyen valami rendszer bennük
4. Ha nagyon kötekedni akarnék, akkor az email cím is személyes információ. Szintén csak helyet foglaló és információt ténylegesen nem hordozó cím mező.
5. Teszteljük az összes beviteli mezőt, mert bizony a hibaüzenet (amely egyébként sem túl látványosan jelenik meg) szétszedheti a megjelenést.
6-7. Teljesen felesleges újabb címsorok
8. Ne törjön már két sorba egy ilyen felirat, főleg ha hely bőven van rá
9. Hova vissza?
10. Hová küldöm a regisztrációt? Bőven elég egy regisztráció vagy regisztrálok felirat a gombra.
S íme egy gyorsan összerakott webáruház regisztrációs űrlap, amely egy alternatív megoldás arra, hogy hogyan is nézzen ki az a pár beviteli mező.
Talán egy kicsit jobban átlátható...