2014.10.21. 17:15

A határidő: tegnapra

magento határidő tegnapra

Ki ne találkozott volna már az alábbi párbeszéddel:
Beosztott: - S mi a határidő?
Főnök: - Tegnapra.

Nos, ez nincs máshogy a Magento webáruház készítésnél sem. A megrendelő azonnal akar mindent lehetőleg olcsón, de az sem baj, ha ingyen; viszont általában nem áll rendelkezésre minden információ, majd "kitalálja".

A mai rohanó világban sok mindenhez hozzászoktunk már, leginkább ahhoz, hogy nem szeretünk várni. Ha egy webáruház oldal nem töltődik be 3mp alatt máris tovább kattintunk, ha egy fejlesztő nem vállalja azonnal rögtön keresünk egy másikat, ha a jó bevált munkatárs aki nekünk dolgozik 10 éve, de nem ugrik vigyázzba kérésre ki van rúgva... Napestig sorolhatnám azokat a szituációkat, amelyeknél ez hatványozottan igaz.

Már csak egy példa: 
A fogad ápolásra szorul, mert az éjszaka elkezdett kegyetlenül fájni. Mivel tudod, hogy nem kevés problémád lesz ebből (várható gyökérkezelés, ami többalkalmas procedura) felhívod a jó bejáratott fogorvosodat, aki közli, hogy imád téged de csak 5 hét múlva (!) van időpontja.
[itt most ne menjünk bele, hogy régi kliensként mennyi pénzt is hagytál nála az évek alatt, még is 5 hetes a határidő]
Nosza, felcsapod a keresőt és próbálsz a környéken keresni.
1. hely: 4 hét , 2. hely 5 hét 3. hely 1 hét, 4. hely 3 hét...
Választod a 3. helyet és elindul egy több hónapig tartó kálvária, amelynek a végén (a 8. alkalom után) elégedetten nyugtázod, hogy 2 hónap alatt lett is valami a fogaddal. Aztán három napra rá újra elkezd fájni a fogad. Keresel egy új helyet, ahol közlik, hogy barbár munkát végeztek, helyrehozni 1 hónap és újabb x ft...
S ekkor bánod meg, hogy türelmetlen voltál...

Nézzük mindezt a Magento webáruház készítés szempontjából:

1. Azonnali határidők
Csak és kizárólag kapkodás az eredménye. Az esetek 99%-ban pedig a megrendelői oldalról sem áll minden a rendelkezésre ahhoz, hogy valóban azonnal el lehessen kezdeni dolgozni.
Valamint mivel mindenki (akár szabadúszó, akár cég) szeret előre tervezni, komoly problémáknak vagy tervezési hiányosságoknak vagy ÓRIÁSI szerencsének kell lenni ahhoz, hogy tényleg azonnal neki tudjanak állni a munkának. Sajnos aki jól dolgozik annak nagyon nagy valószínűséggel hosszú hónapokra le van kötve az ideje TERVEZETTEN, valamint olyanokkal dolgozik, akiknél tudja, hogy MEGBÍZHATÓAK, időben fizetnek vagy éppenséggel jó velük dolgozni.
A webáruház készítés csúcsidőszaka az augusztus - december és a január-áprilisi időszak.
Mindenkinek szeptemberben jut eszébe, hogy jaj karácsony kéne valamit villantani. Nos, akkor már nem kell és felesleges is.
A jól átgondolt reklámkampány, fejlesztés stb már tavasszal elkezdődik, hogy korrekt és megfelelő minőségben működhessen a karácsonyi csúcsforgalom előtt. Aki októberben gondolja úgy,hogy új webáruházat szeretne az gyűjtsön pénzt, ötleteket, tervezzen, írja le vágyait és keressen fel egy fejlesztői céget január közepén, hogy szeptemberre kész legyen mindennel.

2. Irreális határidők
Alapvetően egy webáruház a legjobb esetben is minimum 1-3-6-12 hónap alatt készül el. Ha a fejlesztő azt mondja, hogy az 30 nap, akkor a legjobb esetben is kell 40 nap hozzá. Persze, mindenki megígéri, hogy 25 nap alatt elkészül, de nem fog. Ha sok pénzt ígér a megrendelő akkor sem. Ha nagyon-nagyon sok pénzt, akkor talán a 38. napon lesz egy hibáktól hemzsegő verzió. Ez sajnos vagy nem sajnos így működik.

3. Szeretnénk egy webáruházat, beszéljünk róla
Mindenki szeretne valamit. Beszélgetni is jó dolog, de egy fejlesztéssel foglalkozó csapatnak az idő a legdrágább kincse (igen, a sales-nek is). Bármilyen hihetetlen az első érdeklődésből le lehet szűrni, hogy az mennyire komoly ügyfél. Pár hónapos, éves rutin után, az ilyen érdeklődőket a komolyabb cégek, szabadúszók egy sablon levéllel lepattintják. Hogy miért? Mert energiavámpírok, kérdező fetishiszták és egy-két ritka kivételtől eltekintve olcsójánosok is (azaz mindent szeretne, gyorsan és olcsón, na ez az ami nem működik)
TIPP: a megrendelő vegye a fáradtságot, hogy legalább azt tudja, hogy mit szeretne és erről készüljön egy 10-15 oldalas írásos anyag is.

4. Mindenkitől árajánlatot kérő
Mivel ez egy viszonylag kis piac, így nagyjából mindenki tud mindenkiről. Öröm nézni, ahogy 3-4 helyre beesik betűre ugyanaz az email. Ilyenkor szokott az a 3-4 hely egyeztetni egymással és leosztani a megfelelő szerepeket: te visszautasítod, te adsz x árat, te x+10%-t, te pedig x+15%-t. Ahol x az eredeti ár minimum 1.5x-e. A megrendelő azt hiszi, hogy milyen jól járt a legolcsóbb ajánlattal, milyen ügyes volt, hogy megversenyeztette a cégeket. Nos, nem.

5. A mindent megígérő, eltűnő
Telefonban nagyon lelkes, nagyon érdeklődő, nagyon minden rendben, de amikor emailben kellene küldeni a megrendelést vagy anyagot vagy bármit amit kértünk tőle telefonon. Nos, akkor eltűnik örökre.
Persze a telefonos beszélgetések döntő többségénél is kiszúrható, hogy ki az aki vicces kedvében van és csak az időnket rabolja...

6. A semmire konkrét összeget követelő
Webáruházat szeretnék, legyen kék és lesz benne 500 termék. Mennyibe kerül és miért nincs még kész?
S nem, nem viccelek tényleg ilyen az érdeklődők nagyobb része.
Néha erre szoktam viccesen azt vissza írni, hogy 1.450.345ft + áfa
Persze ezután jön (ha jön, de általában 5-ös pont lép életbe) a kioktatás, hogy hogyan is képzelem én ezt.
Nos, pont úgy, ahogy az ügyfél az 1 vagy 2 soros érdeklődését gondolta.

7. A konkurenciától átjövő, azt lehúzó
XY cég készítette a webáruházam (persze 1.5x annyiból mint kellett volna) de már a fejlesztés alatt nem érdekelte őket semmi, tele van hibával egyébként is embert áldoznak oltáron, átjönnék és kellene ez meg ez meg ez meg ez meg ez...
Nem szép dolog valakit befeketíteni (persze nagyjából ismert, hogy kitől milyen minőséget kell átvenni, hiszen már mindegyikkel volt dolgunk) mások előtt szidni, főleg nem névvel (bár a kódból ez is 99,9%-ban kiderül). Mert mit gondol ilyenkor az akihez ezzel a szöveggel megy valaki? Hogy titoktartás ugrott, mindent csak kritizáló, kitárgyaló ügyféllel lesz dolga. 
Mi történik ilyenkor? A. Azonnali lepattintás, B. Az árra minimálisan 3x-os szorzó C. kevesebb lendület és figyelem

A bejegyzés nem a megrendelők kifigurázására készült, hanem azokra a problémákra világít rá, amelyek gyakoriak és minimális figyelemmel elkerülhetőek lennének. S, hogy mik ezek, nos röviden, távirati stílusban:

1. tiszteld annyira a kiszemelt szabadúszót, céget, hogy úgy kezeled, ahogyan elvárnád te is (köszönsz, tudod mit szeretnél, van legalább 5-10 oldal elképzelésed leírva, tisztában vagy a kedvenc színeddel, nem rabolod feleslegesen az idejét)

2. nem irreális elvárásokkal érkezel (kevés pénzed van de amazon.com-ot szeretnél, szűkös határidő de 45 funkció)

3. van részletes elképzelésed és legalább vázlatszerű ÍRÁSOS terved az elvárásokról
Mi szokott lenni:
- milyen szállítási módokra lesz szükség? 
- házhoz visszük, meg van az a pikpakizé

Mi lenne az elvárható:
- milyen szállítási módokra lesz szükség? 
- személyes átvétel a három üzletünkben, utánvételes házhozszállítás a upc-vel 

 

áruház, shop, bolt, üzlet Magento alapokon, webáruház, webshop, webbolt, kereskedelem, magento magyarul

Webáruház készítés Magento alapokon.

Magyar és külföldi Magento alapú webáruházakkal foglalkozom már egy ideje. Itt fogom megosztani tapasztalataimat, véleményemet a webshop készítéssel kapcsolatban és mindennel ami ezzel a témával kicsit is összefüggésbe hozható! Ha webáruházat szeretne indítani vagy a meglévőt átalakítani, akkor keressen meg bizalommal a friss e-mail címemen!

További ajánlataim

Régebbi Magento webáruház verziók megjelenési dátumai

2015.05.01. - Magento 1.9.1.1
2014.05.13. - Magento 1.9.0.0
2013.09.25. - Magento 1.8.0.0
2012.07.05. - Magento 1.7.0.2
2012.01.11. - Magento 1.6.2.0
2011.04.26. - Magento 1.5.1.0
2010.12.08. - Magento 1.4.2.0
2010.04.23. - Magento 1.3.3.0
2008.12.29. - Magento 1.2.0.0
2008.09.02. - Magento 1.0.19870.6

 
süti beállítások módosítása