Igen, volt már róla szó (http://magento.blog.hu/2012/08/27/lehetoleg_keruljuk_a_template_sablon_vasarlast) de az utóbbi hónapokban ismét volt szerencsém pár újabb sablonnal találkozni.
Aktuálissá vált a téma megint.
Kiknek ajánlott sablonból építkezni?
A legnagyobb jóindulattal is csak azoknak akikre ráillik az alábbi tulajdonságokból majdnem az összes:
- minimális forgalmat bonyolítanak (azaz naponta 1-2 megrendelés, havi forgalom 300 000 ft alatt)
- kipróbálnák a Magento rendszert, hogy ismerkedjenek vele
- nagyon megtetszett nekik egy sablon tokkal-vonóval (azaz a színvilág, elrendezés, funkciók) nem akar változtatni rajta, pont úgy jó, ahogy van
Kiknek nem ajánlott a sablonból építkezés?
- hosszú távra tervezett webáruház
- folyamatosan bővülő termékkategória
- a havi forgalom 300 000 ft feletti
- egyedi arculatra vágynak
- tervezetten folyamatos fejlesztés, bővítés, extra funkciók
- nyitás több ország felé
A sablonok ugyanolyan végfelhasználói árucikkek, mint minden más értékesítésre kínált termék. Emberek készítik és értékesítők adják el.
Nézzük a részleteket:
1. ár
Jellemzően 100 dollár környékén már kapunk normálisan (értsd: nem egy nap alatt összegányolt) sablont, ha nem érdekel minket, hogy már előttünk 10,20,50,1000 ember megvette azt.
Ha kizárólagos jogot próbálunk szerezni, akkor már sokkal kedvezőtlenebb az ár, 3000-4000 dollár a díj.
2. grafikai megvalósítás
Szinte mindig megkapjuk a grafikai file-okat (jellemzően psd-ben) a Magento template-hez. Szuper, csak éppen sok mindent nem tudunk vele kezdeni, hiszen az oldal a meghirdetett állapotban már
a rendelkezésünkre áll, nem kell belepiszkálni a grafikai állományokba.
Az szinte kizárt, hogy minden felbontáshoz (mobil, tábla, desktop) kapunk külön-külön megoldást, maximum a nyitólapról.
Így persze örülünk neki, de nagy hasznát nem vesszük.
3. Kiegészítők
Dinamikus, csilligó-villogó kiegészítők (slider, ajax cart, galária, video lejátszás, termék ajánlók, banner helyek, dropdown megamenü, ajax filter, stb) amelyek NAGYON szépen néznek ki a
demo áruházban, de amint picit is változtatni szeretnénk rajta korlátokba ütközünk.
A korlát lehet a hozzá nem értés (nem feltétlenül adminból kell összekattintgatni) vagy olyan a módosítási igény, amelyet sem a kiegészítő sem a sablon nem kezel le.
Tipikusan ilyen probléma:
- több tartalom ugyanazon a helyen (szétcsúszik, kilóg, átnyúlik, átfed, ami angolul rövid az németül vagy magyarul hosszú)
- a grafikába nem illő elemek beleerőltetése (tipikusan ilyen a logo, bannerek, különböző grafikai ajánlások)
4. Support
Általában jár support a megvásárolt template-hez. Ez 98%-ban emailes vagy forumos segítségnyújtás, de csak és kizárólag a template-el kapcsolatban, sőt azzal sem mindig (extra díjért persze van segítség).
Tehát ha nagyon nem értünk hozzá akkor igen sokat kell majd kérdezni (megy az idő).
5. Nyelvi problémák
A magyar nyelvet nem tartalmazzák a döntően angolul készülő sablonok. Ezért szükség lesz egy nyelvi csomag beszerzésére vagy nekieshetünk a fordításnak.
Erről már értekeztem (http://magento.blog.hu/2013/08/30/a_magento_webaruhaz_szovegeinek_forditasarol_ujra)
6. További beállítások, helyi specialitások
Adó mértéke, szállítási módok, fizetési megoldások. Csak néhány azok közül amelyek beállítása vagy integrálása magyar specialitása miatt az oldal készítésénél nem elhanyagolható.
Vagy értünk hozzá (és megy vele az idő) vagy szakembert bízunk meg vele (megy a pénz).
ÖSSZEFOGLALVA ÉS LEEGYSZERŰSÍTVE:
100 dollárt kiadunk, majd időt, energiát idegeskedést ölünk bele, a végén úgy is megbízunk valakit, hogy kalapálja az ízlésünknek megfelelőre.
Jönnek a korlátok, az őrlődés, majd szembetalálkozunk ugyanazzal a designnal egy pont hasonló termékeket áruló webáruháznál, s megette a fene az egészet.