Réges-régen (nem egy messzi-messzi galaxisban) volt pár ilyen összefoglaló már a magento blogon: Újabb designtrend összefoglaló 2013-ra valamint 2013-as trendek Magento függetlenül
A helyzet nem sokat változott, de nézzük részletesen:
1. Tartalom, tartalom, tartalom... Jól megírt, szerkesztett, minőségi tartalom nélkül továbbra sincs siker, hiába ölöd a pénzed hirdetésekbe, seo optimalizálásba és egyéb jó pénzért eladott sikertörténetekbe...
2. Responsive webáruház: igen, egyre többen mobilon, táblagépen nézik az oldalakat. s igen vásárolni is akarnak, vagy mobilon kinézik desktopon megveszik. a felbontások, a kijelzők pedig növekednek, már nem bélyegképek jelennek meg mobilon sem.
3. Flat design: a minimalizmus, az egyszerűség, a grafikai elemek "hiánya" továbbra is trend és úgy tűnik még egy ideig marad is (köszönhetően az iOS, windows metro felületeknek is)
Erős hangsúlyt kap még a megfelelő topográfia, hiszen 1-1 jól megválasztott betűcsaláddal gyönyörű dolgokat lehet véghezvinni
4. IE9+: nagyon lassan jutott ide a világ, de végre az őskövületeknek számító böngészők egyre kisebb támogatást élveznek s így használatuk is drámaian csökken.
Csak a történelem kedvéért:
IE6 - 2001. augusztus 27.
IE7 - 2006. október 18.
IE8 - 2009. március 19.
IE9 - 2011.március 14.
IE10 - 2012. október 26.
IE11 - 2013. október 17.
5. Új technikai megoldások:
- tovább hódít a minőségi háttérkép, valamint egyre több helyen látható, hogy ezt videora is cserélik (ne felejtsük el, hogy 1-1 nagyon jól megkomponált video és/vagy kép kiválthatja a huh életérzést a látogatóban, de hosszú távon unalmas lesz...)
- css animációk: végre eljutott oda ez a technika is, hogy bátran lehet használni és így életet lehet vinni a webáruház
- parallax scroll: inkább portfolio oldalon célszerű használni, de nagyon hódít (remélem nem fogja boldog boldogtalan minden felesleges dologra használni)
- bal, jobb menük: nincs már statikusan kipakolt menüsor, nincs már gigadropdown, kattintásra bekúszó menü, egyszerűen zseniális
Összefoglalva:
A technikai lehetőségek széles skálán mozognak: sok szép és jó megoldást biztosítanak, DE még mindig a tartalom fogja eladni a terméket, nem pedig a felesleges csillogás.