A google és a keresés továbbra is toronymagasan vezető (41%) forrás a webáruházaknál.
A direkt forgalom a maga 20%-val nem elhanyagolható.
Magyarországon a végletekig hypeolt facebook az ábra szerint világviszonylatban igen rosszul teljesít (5.9%).
S vegyük észre a "legújabb" versenyzőt a Pinterest, hiszen ha hinni lehet a statisztikáknak akkor minden 4. ember vásárló lesz a jelenleg még 1.8%-on álló forgalomból.
A másik döbbenetes dolog, hogy a pinterest-ről érkezőek átlagosan szeretnek dupla pénzmennyiséget elkölteni a webáruházakban.
Milyen következtetést lehet levonni ezekből a számokból?
- nagyon-nagyon fontos, hogy megtalálják termékeinket (kereső optimalizálás és minden ezzel kapcsolatos dolog -> google forgalom)
- webáruházunk maradandó élményt okozzon (a látogató megjegyezze a nevét, címét, eltárolja magának bármilyen módon -> direkt forgalom)
- használni kell, de okosan és megfelelő súlyozással, a "kiegészítő" oldalakat
A Magento webáruház pedig közvetve vagy közvetlenül ezeket a törekvéseket támogatja.