Kis hazugság, nagy hazugság, statisztika - szól a mondás. Ezen kívül az is egyértelmű, hogy ahány mérés annyi eredmény. A következő ábrákon a világviszonylat látszik a http://www.w3schools.com/ adataiból. S mi köze mindehhez a webáruházakhoz vagy a Magento-nak? Az ábrák alatt kiderül.
Ehhez nem kell sok magyarázat: döntő chrome + firefox dominancia, az internet explorer valahol a 10-20% közötti sávban, a safari és opera pedig az 5% alatti részben (mint mindig).
Internet Explorer 10 év alatt az egyeduralmából visszazuhant az alsó régióba (87%->12%)
Firefox: sikerült kiharcolnia majdnem 50% részesedést, aztán a felére csökkent (0%->47%->28%)
Chrome: drasztikusan és durván növekszik (0->53%)
Safari, Opera: soha nem tudtak 5%-nál nagyobb szeletet kihasítani
Van az az összeg amiért természetesen egy webáruház minden böngészőre kifogástalan állapotba kerül. Sok-sok teszteléssel, javítással, hekkeléssel elérhető a kívánt eredmény, DE vajon megéri-e az energiát, időt és leginkább a pénzt belefektetni?
A válasz csak akkor egyértelmű igen, ha tudjuk, hogy a célcsoportunk milyen szegmensből érkezik. Ha apple termékekkel foglalkozunk, akkor evidens, hogy a safari böngésző lesz az elsődleges böngésző, ahol kifogástalanul kell működni az oldalnak. Hiszen a legnagyobb látogatói kör ezzel a böngészővel fog érkezni.
A válasz csak akkor egyértelmű, ha olyan országban akarjuk a webáruházat működtetni, ahol egy-egy böngésző dominanciája jelentősen eltér a nagy átlagtól (pl. Kína és az internet explorer 6-os verzió esete)
Ha nincs több hónapunk és erre fordítandó költségkeretünk, akkor az elvárható böngésző kompatibilitás az utolsó és az azt megelőző verzió támogatása.
S mi van az Internet Explorer-rel?
Nos, felejtsük el végre az IE9-től a verziókat. Nincsenek, nem léteznek. Kész. Vége.
Sokkal fontosabb, hogy olyan dolgokat ne építsünk bele a webáruházunkba, amelyektől a vásárlók menekülőre foghatják. Hogy mik ezek? Hamarosan kiderül...