I.rész az első lépések
Egy webáruház életre keltését talán egy házépítéshez lehet a legjobban hasonlítani.
Jobb esetben tudjuk a kezdési időpontot az elkészülés határidejét és nagyjából tisztában vagyunk a rendelkezésre álló pénzmennyiséggel, valamint hatalmas terveink és óriási elképzeléseink vannak.
1. "kellene egy ház" : Egy ház építésénél sem mondunk olyat a tervezőnek, hogy egy házat szeretnénk, mert bután fog ránk nézni. Egy webáruház készítésének is minél konkrétabb tervekkel, minél konkrétabb elképzelésekkel kell rendelkezni.
A teljesség igénye nélkül:
- mit fogunk árulni
- ki a célcsoport
- céges arculatunk létezik-e már
- hol kívánjuk hirdetni az oldalunkat
- milyen színvilágot képzelünk el
- milyen oldal struktúrában gondolkodunk
- oldalak amelyek tetszenek, amelyeket szeretünk használni
- milyen fizetési módokat szeretnénk
- hogyan fogjuk frissíteni a webáruházat
- milyen akciókat tervezünk
2. "minél előbb", "tegnapra": A legtöbbször elhangzó határidők.
Azonban, mint tudjuk a jó és minőségi munkához idő kell. Nem azért, mert a fejlesztő csapat órabérben dolgozik, hanem azért, mert a tervezés és a kivitelezés bizony időigényes feladat. Ha egy ház nincs jól megtervezve, ha nem áll megfelelő alapokon, nem jól állnak a falak, a tető nem megfelelően épített, akkor bizony folyamatosan problémákba és hibákba fogunk ütközni. Nem lesz meg a konfortérzetünk sem magunknak, sem a minket meglátogató ismerős és ismeretleneknek. Végső esetben az összeomlás is fenyegethet, s oda a drága idő és befektetett munka.
3. "legyen olcsó", "egy magentot csak fel kell telepíteni és már megy is", "a szomszéd roland, tudja az a t betűs azt mondta 10ezerért megcsinálja": Ha minőséget szeretnénk, ha önmagunkkal igényesek vagyunk, akkor az ilyen gondolkodásmód távol áll tőlünk. Ha házat szeretne de csak kevés pénz van a zsebében nem kezd el terveztetni senki kacsalábon forgó palotát. Természetesen lehet álmodozni, de az üzleti élet inkább a racionális döntéseken és a logikus tervezésen alapszik. Inkább várjunk az indulással pár hónapot és stabil pénzügyi háttérrel kezdjünk bele a folyamatba, mint, hogy kiderüljön félúton elfogyott a pénzünk és a házunk nem fog befejeződni.
4. "ugyanolyan legyen mint a szomszédé" : Nem, nem, nem. Ne akarjunk már hasonlítani a szomszédhoz,
legyen egyedi arculatunk, legyenek önálló gondolataink, vigyünk életetet az oldalba. A látogató 1-1 humoros grafikai elemre, egy jellemző logora, egy jó szlogenre, egy frappáns domain névre azonnal emlékezni fog.
5. "legyen sárga alapon zöld betűvel és villogjon a piros" : Bizzuk szakemberre.
Nem véletlenül tanulta évekig, olvasott szakkönyveket, böngészett szakmai blogokat és tologatta a pixeleket. Természetesen saját oldalunk olyan lesz amilyet szeretnénk, de ne felejtsük el, nem feltétlenül egyezik a saját izlésünk a többi látogatóéval. A szakember pedig tudja, hogy mi fog tetszeni sokaknak.