A 2013-as Imagine egy hét múlva kezdődik (2013. április 8-10.) és gyönyörűen körvonalazódik az elkövetkező 1-2 évet meghatározó irányvonal az egész e-kereskedelemben, amelyet követ a Magento is.
1. Hosting
Bármennyire is triviális az, hogy hol tároljuk webáruházunkat jelentős mértékben határozza meg a webáruház működését. Természetesen itt nem azokról a webáruházakról beszélünk, amelyek naponta értékesítenek 100 termékes kínálatukból 5-öt,
hanem a tényleg nagy forgalmat bonyolító webshopokról.
Nem mindegy, hogy milyen az
- üzembiztonság (10 perc kimaradás is károkat okoz)
- sebesség (a vásárló türelmetlen: minden elvesztegetett másodperc az életéből lemorzsolódáshoz vezet)
- skálázhatóság, terhelhetőség, lokalizációs függetlenség
- adatok biztonsága
2. Kereső optimalizálás
A telített piacokon új szereplőként megjelenni nehéz, bár nem lehetetlen küldetés. Viszont még ennél is fontosabb, hogy a meglévő brand-ek talpon maradjanak, hiszen a nehezen kiépített helyezések nagyon gyorsan elveszíthetőek.
A vevői szemlélet viszont folyamatosan változik, túl sok az impulzus, fárasztó és unalmas az óriási kínálatból kiválasztani a megfelelőt.
A fizetett hirdetések, az egyre agresszívebb kampányok sokszor nem érik el céljukat, inkább ellenérzéseket, ellenállásokat építenek.
Egy jó viruskampány, egy-egy humorral eladott reklám kevesebb energiával sokkal nagyobb sikereket tud elérni, hiszen önjáró, öngerjesztő (ideig óráig)
Az e-kereskedelem alappillére, hogy a keresett termék gyorsan megtalálható legyen, jó helyen szerepeljen a keresési találatokban.
3. Responsive design
Az okostelefonok és tábla eszközök robbanásszerű elterjedése és a hardware fejlődése miatt rövid időn belül átveszi az uralmat nem csak a dinamikus tartalom, hanem a dinamikus kinézet is.
A 2000-es évek elején az jelentette a hatalmas változást, hogy a 800-as szélességű oldalak váltottak az 1024-es szélességre.
Statikus, pixelre meghatározott fix szélességek, dobozok, layoutok.
A mai desktop kijelzők már olcsón közvetítik az 1920-as szélességet, a laptopok minimum 1280-at és a böngészők vagy fehér sávokat látnak az oldalak szélén.
A mobil eszközök is egyre nagyobb felbontással rendelkeznek retinásodnak meg lapát méretűvé válnak.
Egyre több és több kihasználható felület jelenik meg, amelyet a jelenlegi technológia nehezen, döcögősen tud kihasználni, de próbálja és győzni fog.
4. Fizetési megoldások
A vevő költse a pénzét az adott webáruházban. Ez a legfontosabb szempont, hiszen ebből van a profit. Minél egyszerűbben, minél gyorsabban, minél biztonságosabban. Vásároljon, fogyasszon.
5. Átjárhatóságok
A cégek egyre kevésbé akarnak elköteleződni egy-egy irány, egy-egy cég felé. A napról napra változó gazdasági helyzetben próbálnak stabilitást kiépíteni és erre a webáruház motoroknál
talán csak a Magento nyújtja ezt. Hiszen nem arról szól, hogy párszáz kocka összeállt és kitalált valamit, hanem erős, tőkeerős cég is fantáziát lát benne.
Ha Magento-ra kíván váltani egy cég, akkor az egyedi fejleszéseken kívül szinte az összes létező motorrol tud "könnyen" váltani.
Ha Magento-ról szeretne másik szolgáltatásra akkor az is szinte fájdalommentesen megoldható.
Nem kell kitalálni, kész megoldások vannak a folyamatokra.
Összefoglalva:
1. normális tárhelyen
2. jól összerakott
3. keresőbarát
4. responsive
5. vevő barát
rendszert kell építeni, mert a statikus, lassan reagáló világnak vége. Az Imagine pont ezekről fog szólni és remélhetőleg az új Magento verziókról is.