Néhány statisztikai adat:
- 2012-es évben a magyarországi kiskereskedelmi forgalom 2.7%-a, azaz 177 milliárd forint az interneten keresztül történt
- 2013-as évben 200 milliárd forint forgalmat becsülnek
- a legnagyobb forgalmat a számítástechnikai, elektronikai, élelmiszer, könyv, játék bonyolítja
- a legdinamikusabban a ruházati, szépségápolás, életmód, mobiltelefon nő
- 2012-ben a lakosság 1/5-e vásárolt interneten (1.650.000 fő)
- megközelítőleg 50-50% a nemek aránya (a nők létszáma folyamatosan növekszik)
- az átvételi módoknál a legnépszerűbb a futárszolgálat (82%) és a személyes átvétel (69%)
- még mindig készpénzben, utánvétellel fizetünk, a bankkártya 5% körüli népszerűségű
- a mobil vásárlók száma erősen növekszik 2012-ben már a látogatók 5%-a mobil platformról érkezett
- a regisztráltak 2/3-a, a hírlevélre feliratkozottak 3/4-e már vásárolt az adott webáruházban
A statisztika meggyőző annak ellenére, hogy értékeiben lényegesen kevesebbet mutat, mint a világ egészéről származó adatok.
Mit kell tenni 2013-ban, ha már van webáruházunk?
1. mindenképpen optimalizálni és fejleszteni a webáruházat
- responsive, mobilra és táblagépekre valamint desktop felületre is átgondolt, megtervezett, felhasználói élményt nyújtó külsőt készíteni vagy a meglévőt átalakítani
- kereső optimalizálás a jobb helyezésekért, webáruház sebesség optimalizálás a gyors betöltődésért,
- UI átalakítása, fejlesztése a minél egyszerűbb vásárlási folyamatért
2. igyekezni még szélesebb tömeget megszólítani
- hírlevél feliratkozás, leiratkozás, s rendszeres küldés igényes tartalmi elemekkel
- árösszehasonlító oldalak
- kuponos kedvezmények
- akciók (ingyenes szállítás)
- social médiában tartalmi jelenlét (nem kismacskás képek postolgatása)
- blog üzemeltetés
- rendszeres hírek, tájékoztatás
3. a szolgáltatások mennyiségét és minőségét javítani
- futárszolgálat minőségének bővítése (nyomonkövetés, kisebb idősávok kiharcolása, szállítási költség csökkentése)
- átvételi pont(ok) (a személyes átvétel lehetőségének bővítése)
- bankkártyás vagy egyéb alternatív fizetési eszközök bevezetése
- ügyfélszolgálat korrekt üzemeltetése
- ügyfélpanaszok kezelésének javítása (1 rossz élmény nem 1 rossz élménynek számít)
Mit kell tenni 2013-ban, ha még nincs webáruházunk?
1. jó ötlet, átgondolt terv
- hétfő reggel nem azzal kell felébredni, hogy kell egy webáruház és gyorsan, olcsón dobjunk össze valamit
- át kell gondolni mit is értékesítene a webáruház
- át kell gondolni, hogy ehhez rendelkezésre áll-e az árulni kívánt termék, szolgáltatás
- piacot kell elemezni, konkurenciákat kell megvizsgálni
- össze kell írni azokat a funkciókat amelyek nélkül nincs webáruház
- arculatot (pofát) kell adni (hiszen a külső vonza be a vásárlót, a belső pedig megtartja)
2. megfelelő kivitelező
- a webáruház készítés is olyan, mint a házépítés (soha nem annyiba kerül, mint amennyit a legelején a fehér papíron összeírunk)
- itt is mint minden területen vannak kontárok, olcsójánosok, átlagos és jó munkások valamint igazi szakemberek
- az "olcsó húsnak híg a leve" megállapítás ezen a területen hatványozottan igaz
- a legritkább esetben megoldás, ha egyedi fejlesztésű webáruházat választunk vagy bérlésre adjuk a fejünket
- válasszunk széles körben elterjedt nyílt forráskódú megoldásokat ha hosszú távra tervezünk
3. folyamatos fejlődés
- a már meglévő webáruházaknál leírtak itt is érvényesek
Miért a Magento?
- széles körben elterjedt,
- nyílt forráskódú,
- hatalmas tudású,
- szakemberek kezében a fentiek mindegyikére képes keretrendszer.
A többi már csak marketing bullsh*t.