2013.09.01. 12:14

Responsive szemlélet

Magento responsive megjelenítés

Mi a responsive web design (RWD)?
A responsive megjelenítés lehetővé teszi, hogy a webáruház az éppen aktuális eszköz lehetőségeihez igazodva a lehető legoptimálisabb méretben jelenjen meg a kijelzőn.
Így a webáruház tartalma nem függ a megjelenítésre szolgáló eszköztől legyen az mobil telefon, táblagép, laptop, tv, monitor.
A mobiltelefonok valamint a táblagépek széles elterjedésével és ugrásszerű használatuk növekedésével elengedhetetlen, hogy a webáruház ezeken az eszközökön is gyorsan, pontosan, használhatóan megjelenjen.

Némi statisztika (2002-2012):
- az internetet használók száma 569 millióról 2.3 milliárdra nőtt
- a neten töltött napi idő 46 percről 4 órára változott
- a weboldalak száma 3 millióról 555 millióra nőtt
- megszűnt az internet explorer uralma, amely 95% részesedést szakított ki a tortából 2002-ben, 2012-ben 39%, chrome 28%, firefox 25%, opera 6%
- ugyanez európában 2012-ben chrome 35%, firefox 29%, ie 24%
- böngésző eloszlás ezen a blogon: chrome 54%, firefox 32%, safari 5%, ie 5%, opera 2%
- régen percek kellettek egy zeneszám letöltéséhez ez jelenleg pár másodperc
- az oldalak betöltési sebessége 16 másodpercről 6 másodpercre csökkent
- előrejelzések szerint Európában 2014-re 35 millió táblagép lesz forgalomban
- a különböző mérettel rendelkezők száma 90-ről 230-ra nőtt (ezt az óriási számot lehetetlen külön kezelni)

Technikai előnyök:
- lényegesen gyorsabb fejlesztési és karbantartási idő az alkalmazás fejlesztéssel szemben (android, iphone, ipad, windows mobile, smart tv-k, még felsorolni is hosszadalmas)
- keresőoptimalizálás (nincs szükség több url-re ugyanahhoz a tartalomhoz, így nincs tartalom duplázás, nincsenek különböző url-k)
- eszközönként meghatározható megjelenítési módok és funkciók a felhasználói élmény növelése érdekében

Látogatói előnyök:
- egységes megjelenítési forma minden eszközön (ugyanazokkal a brand elemekkel találkozik a vásárló)
- egy url megjegyzése (nem kell a vásárlónak több címet megjegyezni pl: m.domain.hu vagy mobile.domain.hu vagy tablet.domain.hu)
- a vevőt nem kell meggyőzni, hogy töltsön le egy alkalmazást, telepítsen, frissítse
- a média tartalmak (pl. képek) optimalizálhatóak, ezáltal kevesebb adatforgalmat generálnak
- hamarosan több mobil eszköz használó lesz, mint asztali gépen böngésző (mobil eszközök 2015-re elérik az 1.9 milliárdos számot, az asztali eszközök viszont már csak 1.6 milliárdan lesznek)
- az emberek döntő többsége (90%) ma már több felbontású eszközzel internetezik, 67%-k már vásárolt online

Webáruház tulajdonosi előnyök:
- drámaian kisebb költségek és gyorsabb fejlesztési, valamint karbantartási idő (az alkalmazás fejlesztéssel és speciális felbontásonkénti optimalizációkkal szemben)
- keresőoptimalizálási előnyök
- hatékonyabb és gyorsabb megjelenítés
- széles támogatottság (böngésző és mobil eszközök)
- a fejlődési irányokat befolyásoló cégek támogatása (pl: Google)
- a vásárlók jelentős része bosszankodik a nem optimalizált oldalakon, szerintük a cég nem törődik az üzletével

Magento előnyök:
- a Magento jelenlegi verziói is alkalmasak a responsive design kialakítására és megvalósítására
- a hamarosan elkészülő Magento 2.0 alapvetően támogatni fogja az új irányokat (html5,css3,jquery,responsive admin)

Mit kell tenni?
1. Szüksége van a webáruházának a responsive megjelenítésre?
Igen, ez nem lehet kérdés. Ha nem lépi meg most, akkor menthetetlenül lemarad (a konkurencia már végzi a módosításokat)
2. Van rá pénzügyi keret?
Kell lennie és bármilyen hihetetlen pénzbe kerül a váltás. Lehet olcsón, lehet normális áron és lehet óriási költségekkel véghezvinni a cserét.
3. Ki fogja megcsinálni?
Házon belül van rá alkalmas csapat?
A grafikus munkatárs képes a szemléletváltásra?
Elhangzottak az alábbi mondatok?
- ez hülyeség
- dehogy kell váltani
- nézd meg milyen jól mutat ez a grafika photoshopban
- majd jövőre
- most nincs rá pénz
- három éve csináltuk az oldalt
- töltsünk le egy sablont ingyen

4. Válasszon jól, válasszon gyorsan!
Bármilyen hihetetlen lehet jól és elfogadható áron végrehajtani a váltást, csak a megfelelő csapatot kell hozzá megtalálni és ügyesen kell megtervezni valamint
nem szabad tovább halogatni. Mindenki az év végére készül és az óra ketyeg.

áruház, shop, bolt, üzlet Magento alapokon, webáruház, webshop, webbolt, kereskedelem, magento magyarul

Webáruház készítés Magento alapokon.

Magyar és külföldi Magento alapú webáruházakkal foglalkozom már egy ideje. Itt fogom megosztani tapasztalataimat, véleményemet a webshop készítéssel kapcsolatban és mindennel ami ezzel a témával kicsit is összefüggésbe hozható! Ha webáruházat szeretne indítani vagy a meglévőt átalakítani, akkor keressen meg bizalommal a friss e-mail címemen!

További ajánlataim

Régebbi Magento webáruház verziók megjelenési dátumai

2015.05.01. - Magento 1.9.1.1
2014.05.13. - Magento 1.9.0.0
2013.09.25. - Magento 1.8.0.0
2012.07.05. - Magento 1.7.0.2
2012.01.11. - Magento 1.6.2.0
2011.04.26. - Magento 1.5.1.0
2010.12.08. - Magento 1.4.2.0
2010.04.23. - Magento 1.3.3.0
2008.12.29. - Magento 1.2.0.0
2008.09.02. - Magento 1.0.19870.6

 
süti beállítások módosítása